-->


Sabtu, 9 November 2013

Gulai Siput sedut sekali sedut mau lagi..


Nak buat entry pasal hantaran sebelah perempuan lambat sangat nak boleh upload gambar.
Jadi, Yong tayang hidangan gulai siput sedut dengan nenas yang adik Yong buat petang tadi. Rempah buat sendiri. Kenapa Yong tak masak? saja nak manja dengan dia. 

Masa raya haji aritu Yong ada masak kan gulai ni untuk suami. Masak sekali dengan siakap 3 rasa. Usop kalau dapat makan siakap 3 rasa memang tak pandang kiri kanan dah. Berselera betul dia.

 
Hampa pandai tak sedut siput?  Tak pandai, tak boleh makanlah.haha
 


15 ulasan:

  1. waaaa sedapnya.. slalu ima masak kicap je ni..

    BalasPadam
  2. masak kicap? wah...nak resepi.nak try :)

    BalasPadam
  3. Tak reti nak sedutla yong.huhu..mmg tgk je la siput sedut ni.hehe

    BalasPadam
  4. siput sedut selalu mkn masak lemak cili padi.. masakan lain xpernah try..

    BalasPadam
  5. wow feveret ina ni siput sedut. tapi xpernh lagi masak gulai kuning nenas... selalu masak gulai lemak je.. hehehe..

    *org kelantan pggil siput sedak. sebab klau salah sedut mesti tersedak...hehehhe

    BalasPadam
  6. wahh my feveret!! tp sejak preggy xpenah lg mkn..
    alamak tibe2 rase mcm nk je..
    tlg masakkn utk sy boleh?? plsss..hihi

    BalasPadam
  7. alahai yong...nampak sedap...tapi akak x pandai nak sedut siput tu...tunang akak suka makan ;)

    BalasPadam
  8. sangat sedap..lama tak menyedut siput sedut ni..

    BalasPadam
  9. @azizah :)> bt masak lemak cili padi pun sedap jugakk

    BalasPadam
  10. @~Nor Arena~: hehe..comelnya nma siput sedak.. rndu dgn mknn kelantan. dlu yong study sna

    BalasPadam
  11. @aisyah kz: Oops mami preggy dh mengidam tgk siput sedut nii. jemputla dtg umah yong..hihi

    BalasPadam
  12. @wawa syaida: cpt2 blaja masak n mkn kak wawa.. lps kawin blh masakkan utk tunang..hehe

    BalasPadam
  13. @Azhafizah Md Nor: tuela..dlu yong x reti sedut siput ni..pstu bila dh reti, br tau rupanya sedapp..

    BalasPadam
  14. Yong...mna entry terkini ni?hehe

    BalasPadam

Assalamualaikum,dah baca? Sila tinggalkan komen anda.
Kalau suka tekan LIKE.
Insyaallah komen anda akan dilayan:)

Terima kasih singgah sini, nanti datang lagi ye..
Sayanggg hampa semua,

Regards,
Farhain Azmi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Farhain Azmi Designed by azhafizah.com